Ruta del castellet de l’Ocaive i les Alqueries Medievals
(Torre de Benimarmut i Matoses)

Característiques:

Distància: 10 km.

Duració: 3 hores a peu sense parades. Aquesta ruta es pot fer en bicicleta, exceptuant el tram Ombrereta-Ombrereta.

Dificultat: mitjana – baixa.

Marques: el tram Ombrereta-Ombrereta està marcat amb els colors groc i blanc del PRV-53. En la resta del recorregut cal seguir la indicació dels camins.

Recomanacions: no es recomana el consum d’aigua de la font de l’Ombrereta ja que l’aigua no està clorada.

Regles bàsiques de comportament: no feu foc, atenció als fumadors amb els llumins i les cigarretes mal apagades, deixeu la muntanya neta. Respecteu el patrimoni històric, edificat o no, el natural, etc.

Itinerari:
Prenent com a punt de partida el parc de la Glorieta, ens desplaçarem per la carretera de Pedreguer a la Llosa de Camatxo, a la zona de  l’Ombrereta i la cova de les Miqueles. Des d’aci agafarem la via de senderisme i a uns 50m hi ha una bifurcació que  segueix pel barranc de les Miqueles i una altra cap a una caseta rural. Seguirem per aquesta darrera fins la penya de l’Ocaive on trobarem un  corral. La senda passa per la cova de la Penya de l’Ocaive. El caminet continua ascendint fins una  collada des d’on trencarem a l’esquerre per pujar al castellet de l’Ocaive. Ja de baixada arribarem a la collada, però agafarem el camí de l’esquerre des  d’on desprès de caminar un tros, podem visitar una cisterna. El caminet baixa fins a la cova de les  Miqueles. Des d’alli anirem per la carretera de la Llosa i prendrem l’accés a la Urbanització de la Solana. Arribarem al barranc de la Llosa, on agafarem el camí del Pantà. Aplegarem a la  Torre de Benimarmut. Seguirem pel camí del Pantà fins a la carretera de Benidoleig, la travessarem i continuarem pel camí del Pou de l’Ovella.  Passada la carretera de Beniarbeig agafarem el camí del Trapig per arribar a Matoses. Des d’allí anirem fins a la muntanyeta dels Molinets pel camí de Matoses i una senda que voreja el tossalet pel costat de  l’autopista. Creuarem el barranc del Marx per darrere del cementiri i per la carretera de Pedreguer tornarem al punt de partida.