DESEMBRE 2019

TEMPS ESTIMAT: 1hora i 1/2
DIFICULTAT: baixa
ALTITUD: 190 m

INTERÉS: El recorregut cap a la Cova del Gamell, ens permet gaudir de les belles vistes panoràmiques que , segons es puja, són cada vegada més espectaculars. La cova és senzilla i no presenta cap interés especial.

RECORREGUT: Si en compte de prendre la senda que ens porta a la Cova de l’Aigua, continuem recte per la senda (està indicat), arribarem a la Cova del Gamell. Després de visitar-la, tenim la possibilitat de continuar el nostre recorregut seguint la indicació que indica “La Creueta” que ens portarà fins al cim del Montgó a 2,2 km de la Cova del Gamell (hora i mitja més de recorregut d’anada).

Creuta (Cim)
DISTÀNCIA: 8,5 km
TEMPS ESTIMAT: 3 hores
DIFICULTAT: mitja
ALTITUD: 753 m

RECOMANACIONS: Pel fet que el recorregut cap a la Creueta suposa tres hores d’anada i tres hores de tornada, es recomana dur a terme aquesta ruta de matí, per a evitar que es faça fosc pel camí. De la mateixa manera, es recomana que aquesta ruta la facen adults joves i d’edat mitjana perquè resulta dificultosa i és poc recomanada per als xiquets i persones de tercera edat.

INTERÉS: Pel fet que aquesta ruta ens porta al cim del Montgó, presenta un interés elevat a causa de la gran espectacularitat de les vistes panoràmiques. Des d’aquest punt podem continuar per la senda que davalla a la Creueta situada dins del terme de Dénia.

Creueta (Dénia)
DISTÀNCIA: 9,6 Km
TEMPS D’ANADA: 3 hores.30 min
DIFICULTAT: mitjana
ALTITUD: 694 m

RECOMANACIONS: Aconsellem les mateixes recomanacions per a anar a la Creueta (cim). Es recomana que, per a tornar a Dénia, desfeu les vostres passes i recorregueu el mateix camí en direcció contrària perquè malgrat que es pot tornar per altres sendes no es troben senyalitzades i us podríeu perdre.

INTERÉS: Presenta interés en el fet que podem gaudir tant del paisatge com pel fet que és la ruta més llarga de totes les rutes de curt recorregut.